Sykefraværsoppfølging
Lavt sykefravær er både lønnsomt og en plikt. Dessuten er arbeid helsefremmende. Derfor tror vi på at sunne bedrifter forstår at de syke har en restarbeidsevne som kan brukes til det beste for bedriften og den ansatte.
Hva kan vi bistå med
Utarbeidelse av strategier for både forebygging av sykefravær og utvikling av nærværskultur
Utarbeidelse av konkrete rutiner for dette arbeidet, med vekt på medvirkning fra partene i arbeidslivet
Bistand i vanskelige sykefraværssaker som har gått seg fast
Kartlegging av aktuelle forhold og utarbeidelse av tiltak
Arbeidsmedisinsk rådgivning
Lederstøtte
Deltakelse i dialogmøter
Tilretteleggingsmuligheter
Hvorfor sykefraværsoppfølging?
Når en arbeidstaker er blitt sykmeldt, er målet å legge til rette for at arbeidstakeren kommer tilbake til jobb. Som arbeidsgiver er du pliktig til å legge til rette for dette, samt å forebygge at nye arbeidsrelaterte sykefravær oppstår. Håndtering og oppfølging av sykefravær skal utføres i henhold til lovverket, og bør følge gode, interne rutiner.
Hvordan utføres oppfølgingen?
Vi i AMhuset bistår deg i ditt sykefraværsarbeid, gjennom oppfølging av enkeltsaker så vel som forebygging av fravær og tilrettelegging for nærvær. Gjennom dialog og tverrfaglig kompetanse skreddersyr vi våre tjenester etter ditt behov. Med arbeid rettet mot ulike nivåer av bedriften kan vi bidra til å både gjenopprette eksisterende og forebygge fremtidig sykefravær.
Ta kontakt med oss
Fyll inn kontaktinfo, så hører du fra oss så fort som mulig! Du kan også ringe oss på telefon 979 13 333.