Uansett hva det er, kan måten du forteller historien din på nettet gjøre hele forskjellen.

Medarbeider-undersøkelser

Vi bistår deg i gjennomførelsen av medarbeiderundersøkelser,
slik at du kan forebygge og prioritere utviklingsområder i din bedrift.

 
 

Hva kan vi bistå med

  • Vi hjelper inn i ledergrupper, arbeidsmiljøutvalg og ansattgrupper for å spre kunnskap om ulike metoder og bruken av disse. Hva skal hensikten være og hvordan følge opp resultatene. 

  • Vi bidrar med å lage konkrete rutiner for gjennomføring av medarbeiderundersøkelser der vi vektlegger medvirkning fra partene i arbeidslivet. 

  • Vi bistår med selve målingen og oppfølgingen etterpå om det er ønskelig. 

  • Vi bistår via SOL i å utarbeide strategier og å implementere disse via involverte og forpliktende prosesser som i sin tur styrker internt samhold, lojalitet og konstruktiv organisasjonskultur. 

Hvorfor utføres undersøkelsene?

Det finnes ikke noe lovkrav som pålegger arbeidsgiver å gjennomføre medarbeiderundersøkelser (også kalt medarbeidertilfredshetsmålinger).

Medarbeiderundersøkelser er allikevel en kartlegging som utgjør en viktig del av det forebyggende og systematiske HMS-arbeidet i en bedrift. Formålet med en medarbeiderundersøkelse er å ta pulsen på en organisasjon på en slik måte at alle får gitt tilbakemeldinger på viktige områder, og dermed bidra til å prioritere utviklingsområder.

Medarbeiderundersøkelser benyttes med andre ord ikke for å finne feil som skal rettes opp, men for å forebygge og utvikle. 

 
 

Hvordan utføres kontrollen?

 

Det finnes utallige måter å gjennomføre medarbeiderundersøkelser på. Medarbeiderundersøkelser kan eksempelvis gjøres gjennom medarbeidersamtaler med alle ansatte eller via ulike digitale kartlegginger. Skal resultatet av en slik måling stå i forhold til ressursbruken må den forberedes og følges opp av organisasjonen selv. Vår rolle er å veilede og rådgi gjennom hele prosessen.

Vi i AMhuset har to digitale verktøy som vi bruker, og som støtter seg på forskningen som ligger til grunn for QPS Nordic. 

https://stami.no/publikasjon/brukerveiledning-qpsnordic-generelt-sporreskjema-om-psykologiske-og-sosiale-faktorer-i-arbeidet/ 

 
 

Ta kontakt med oss

Fyll inn kontaktinfo, så hører du fra oss så fort som mulig! Du kan også ringe oss på telefon 979 13 333.