Konflikthåndtering
Alle problemer har en gang vært små. Ved å håndtere dem tidsnok og jobbe forebyggende unngår vi at små problemer utvikler seg til konflikt som kan være skadelig både for den enkelte og bedriften i sin helhet.
Hva kan vi bistå med
Bistand i håndtering og oppfølging av enkeltsaker
Fasilitering av mekling
Fasilitering av gruppeprosess for konfliktbehandling
Undersøkelse av klage / varsel
Utarbeidelse av rutiner for håndtering og oppfølging av varsler og klager
Implementering av kultur for hensiktsmessig kommunikasjon på arbeidsplassen
Lederstøtte og lederveiledning, enkeltvis og gruppevis
Hvorfor utføres konflikthåndtering?
Uoverensstemmelser er en naturlig del av det å være i arbeid,- konflikt derimot er ressurskrevende og energitappende for alle parter. Arbeidsgiver er pliktig til å håndtere konflikter, varsler og klager etter gjeldende lovverk.
Lykkes man i å inkorporere rutiner for dette i sitt systematiske HMS-arbeid, samt etablere en kultur for hvordan man kommuniserer rundt og håndterer uoverensstemmelser på arbeidsplassen, vil det være både helsefremmende for den enkelte og kostnadsbesparende for bedriften.
Hvordan utføres håndteringen?
Vi bistår deg i alt fra håndtering og oppfølging av enkeltsaker, til utarbeidelse og implementering av systematiske rutiner og kultur i din bedrift. Med tverrfaglig kompetanse skreddersyr vi tjenester etter ditt behov, i det forebyggende så vel som gjenopprettende perspektiv. Vi har kompetanse i alle ledd fra strategiutvikling og implementering, til kartlegging og konflikthåndtering.
Ta kontakt med oss
Fyll inn kontaktinfo, så hører du fra oss så fort som mulig! Du kan også ringe oss på telefon 979 13 333.