Uansett hva det er, kan måten du forteller historien din på nettet gjøre hele forskjellen.

Arbeidsmiljøkartlegginger

Arbeidsmiljølovgivningen pålegger alle bedrifter å kartlegge og risikovurdere forekomst av fysiske og psykososiale belastende forhold som kan forårsake sykdom eller skade. Vi i AMhuset kartlegger fysiske og psykososiale arbeidsmiljøfaktorer som påvirker ansattes helse og prestasjoner, slik at våre kunder kan optimalisere sin effektivitet gjennom målrettede tiltak.  

 
 

Hva kan vi bistå med

Arbeidsmiljøkartlegging er en spisset kartlegging og er ofte et verktøy en bruker for å finne mulige årsaker til en utfordring i det fysiske eller psykososiale arbeidsmiljøet.  

Slike kartlegginger kan være

  • Inneklimamålinger

  • Støymålinger

  • Ergonomigjennomganger

  • Samarbeidsklima

  • Kultur- og delingsklima

  • Relasjonskompetansen

  • Klageundersøkelser

  • Fakta undersøkelse

Hvorfor utføres Arbeidsmiljø-kartlegginger?

Som arbeidsgiver er du pliktig til å kartlegge og risikovurdere forekomst av fysiske og psykososiale belastende forhold som kan forårsake sykdom eller skade. Samtidig utgjør valide kartlegginger det viktigste grunnlaget hvorpå målrettede tiltak for utvikling kan utarbeides og iverksettes. 

 
 

Hvordan utføres kartlegginger?

 

Kartleggingsverktøy som ofte brukes på organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet er samtaler, intervjuer og dokumentgjennomganger.

I noen tilfeller benyttes digitale spørreundersøkelser utarbeidet til formålet. Ved kartlegging av fysiske arbeidsmiljøfaktorer gjennomføres ulike typer målinger på arbeidsplassen, ofte i kompani med samtaler og dokumentgjennomgang. 

 
 

Ta kontakt med oss

Fyll inn kontaktinfo, så hører du fra oss så fort som mulig! Du kan også ringe oss på telefon 979 13 333.